Igår hade jag min halkbana!

Vi åkte från Växjö vid sju ungefär och jag körde den första biten ner till Olofström där vi gör halkbanan. Det gick skitbra för mig att köra och jag var nog bäst också ;) haha. I alla fall, väl nere i Olofström gick vi först igenom hur banan gick till och så, sen fick vi fika. Vid halv tio började vi ute på banan. Det var verkligen kul!! Och det kändes aewsome att få sitta själv i en bil och köra för första gången. Och jag var sjukt rädd första gången jag sladdade... Allt gick jättebra och när vi var klara ute på banorna så gick vi in igen och fick testa hur det känns att krocka i 7 km/h, vi fick väga oss och se hur mycket vi skulle väga om vi krockade i 50 km/h. Sen fick vi sätta oss i en bil som de vände upp och ner och sen skulle vi ta oss ut. Läskigt men kul! Och sist men inte minst så fick vi ha på oss glasögon när man hade 0,5 promille i blodet och sen när man har 1,5 promille i blodet.

Hela dagen var verkligen awesome!! Och nu är jag verkligen nära körkortet!!


Såhär rädd var jag första gången jag sladdade... Haha bilden är från 2006. Jag är skitsöt!
Nu ska jag in till stan, Erika och jag ska till mormor och baka lussekatter. Sen ska jag träna med David! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0