Ingen skola på fem veckor

Idag var sista dagen i skolan på hela fem veckor. Fyra veckors praktik och en veckas höstlov ligger framför oss på omvårdnasprogrammet. Jag är sjukt nervös inför min praktik på Ortopeden som börjar på måndag, men det kommer säkert gå jättebra!! Kommer sakna mina flickor dock... Elin ska till Finland och vara inom psykiatrin där i en månad. Lisa ska vara på rättspsyk och Martina på medicin på sjukhuset. Henne kommer jag nog träffa i omklädningsrummet i alla fall ;)

På fredagar har vi bara två lektioner, först psykiatri och sen sjukvård. På psykiatrin fick vi jobba med vårt arbete om schizofreni. (Jag blev inte klar utan skrev färdigt det för typ fem minuter sen..) På sjukvården fick vi ta venprover idag igen, jag tog på Martina. När jag hade stuckit henne och skulle sätta dit röret så åkte nålen ur hennes arm så det kom en konstigt fräsande ljud, typ som när man steker något i en stekpanna, och massa blod. Stackarn kommer få ett blåmärke. Annars gick det bra för mig haha ;)

Nu är jag och David hemma hos mig. Han ligger och sover i min säng eftersom jag har jobbat på min uppgift. Snart kommer pappa hem och då ska vi äta köttfärspizza. Erika har gjort någon hemlig efterrätt idag, men jag vet att den innehåller vit choklad och passions frukt. Spännande...




David fotade mig på väg hem från bussen idag. Tyvärr så var bilderna mycket snyggare på kameran :( Men han är så duktigt så min lilla älskling ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0