Liten resumé av praktiken so far

Har gått tre dagar nu på ortopeden. Det går väldigt bra och jag och Bajen känner oss ascoola när vi springer runt på lasarettet i våra sjukt snygga arbetskläder. Idag åt vi lunch tillsammans i cafeterian och jag fick personalrabatt på min bakade potatis med räkröra. Coolt. 

Trots att jag bara har gått tre dagar, eller ja två egentligen eftersom den första dagen bara var en introduktionsdag, så har jag fått göra en hel del grejer. Idag tog jag mitt första venprov. Misslyckades första gången och fick försöka igen, då kom det blod!! Har också varit med och lagt om ett bensår och duschat en patient själv. I'm so good!
Igår var jag med och tog bort ett drän, spolade en kateter och tog bort en kateter. Har hunnit vara med på en föreläsning om knäproteser också. Vi fick se en film när de satte dit en protes och jag kan verkligen förstå varför man har ont efter en sådan operation... My god...

Det var i alla fall en kort beskrivning av hur jag har det än så länge.
Nu ska jag sova så att jag orkar vara på praktiken imorgon med ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0