Riskettan

Kom hem från stan för en stund sen, har varit på riskettan med Martina som höll på från klockan fem till åtta. Det var väldigt intressant faktiskt. Och skrämmande. Vi pratade om skillnader mellan kvinnor och män i trafiken och om droger, alkohol och trötthet. Vi fick se olika filmer, bla en film om en kille som somnade vid ratten. Han hade en webbkamera i sin bil och så såg man när han somnade. Han hade inget bälte så när han krockade så flög han omkring i bilen och sen klämdes han. Otäckt. Fick också se en film när tre tjejer åkte i en bil och hon som körde smsade, bilen åkte över på andra körfältet och de krockade med en bil och sen blev de påkörda av en annan. Hnnes två kompisar dog och hon överlevde. 

Vi fick se bilder på folk som använt sig av droger. En bild var på en kille som testade drogen Methylone (tror det stavas så). Bilden visade ett ansikte. Och det var svårt att tro att det var ett ansikte. Man såg bara tänderna och där huden hade varit var det bara kött och blod. Han hade inte några ögon heller. Den här killen testade drogen för FÖRSTA gången och det gick så fel i hans huvud att han satt och fiskade med sin egen hud. Han skar av hud och satte på kroken och tillslut tog han sina ögon. Han dog. Tänk vad som man hända bara första gången man testar en drog. Jag tänker ALDRIG testa någon form av drog. Aldrig.

Fick se andra otäcka saker, fler hemska filmer och fler bilder, men orkar inte berätta om alla.

När jag gick ut från bilskolan var jag lite rädd. Jag kände mig rädd för att köra bil. Och när jag gick på trottoaren så kom det en bil i världens fart som körde förbi mig och jag trodde mitt hjärta skulle hoppa ur bröstkorgen.
Riskettan var intressant - men skrämmande!

Långt inlägg, men det behövdes! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0