Nära döden

Hörni. Jag hade en nära döden-upplevelse på riktigt idag. Riktigt jävla otäckt var det. Jag, David och Nicke skulle åka ut till Lammhult för att Nicke skulle hämta lite kläder och så där. Vi åker i Nickes bil, det är awesome väder och allt är frid och fröjd. Helt plötsligt ser jag något i väggrenen, Nicke med vilket är tur, för upp på vägen hoppar en stor jävla älg. Vi får tvärnita och det var på håret kan jag lova. Och tur att vi inte hade någon bil bakom oss. Där var tårarna inte långt borta ska jag säga er, FY FAN vad jag blev skakis. Det är min värsta mardröm. Att köra på en älg. Änglavakt? Jag tror det.

Så förutom detta har jag haft en bra dag (och ja, förutom att jag blivit superförkyld, snorar och tappar rösten om vart annat). Jobbade 8-12.15 sen cyklade jag till Bajjen och träffade honom och Pontus ett tag. Vi promenerade till stan i detta underbara väder och åt Koh Thai. Lite senare på eftermiddagen träffade jag ju som sagt David och Nicke. 

Nu är jag hemma, dricker kaffe och myser lite med mor och far. Jag är ledig denna helgen = awesome. Imorgon ska jag och pappa vara borta hela dagen, vi ska spela två bortamatcher med bowlingen. Och den sista är i en 4-banorshall vilket innebär att den tar dubbel så lång tid, lite drygt. 

Fin bild jag gjorde va? Nä men på riktigt alla älgar där ute, STAY AWAY från våra vägar. För er skulle också... hehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0